counter create hit
مطالب مرتبط:

تجدیدنظر در روش ها و محتوای نمایشگاه قرآن برای جذب مخاطبان/ آغاز نمایشگاه قرآن از 30 اردیبهشت ماه

رئیس بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: این دوره از نمایشگاه در دو بخش روش و محتوا تغییراتی ایجاد کردیم به طوریکه در بخش روش، جلوه های بصری را تقویت کردیم و در زمینه محتوا، استفاده از طرح های نوآورانه را افزایش دادیم. ...

واکنش آجورلو به حرکت جنجالی تلویزیون تبریز

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازى در نامه اى به مدیر کل صدا و سیماى استان آذربایجان شرقى به موضوعات مطرح شده در برنامه موج فوتبال پاسخ داد.

فردوسی پور مرا ناچار به شکایت کرد

مالک پیشین باشگاه نفت تهران گفت: فردوسی پور از طریق برنامه تلویزیونی اش به من خسارت زد و ناچار به شکایت از او شدم.

اکران فیلم «لونه زنبور» با حضور هنرمندان

لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی و با صدای زیبای هوروش بند است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. ...

مراسم تودیع مانند مراسم ختم است/ تحولات بنیادین در برنامه سوم شهر

شهردار پیشین تهران با اشاره به آغاز فرایند تدوین برنامه سوم طی روزهای آینده و اتمام آن تا پایان تیرماه گفت: این طرح پس از تکمیل، برنامه به شورا تقدیم می شود تا از ابتدای سال ۹۸ اجرایی شود. ...

فیلم های کمدی پنجشنبه اکران نمی شوند

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: سینماهای سراسر کشور به دلیل شهادت امام موسی کاظم (ع) در روز پنجشنبه ۲۳ فروردین فیلم کمدی اکران نمی کنند.

فیلم | اعتراض فلسطینی ها به کشته شدن یک روزنامه نگار

معترضان به کشته شدن «یاسر مرتجی» روزنامه نگار فلسطینی با بستن دهان های خود و حمل عکس های وی خواستار اجرا شدن عدالت برای مقصران این حادثه شدند. «یاسر مرتجی» در حال پوشش خبری راهپیمایی های بازگشت بزرگ و تصویربرداری از تجمع بزرگ مردم غزه در نزدیکی خاکریز امنیتی واقع در ...

طنز؛ کنکورت را هضم و دفع کن

میثم ابراهیم نژاد بازرگانی در ستون طنز روزنامه جهان صنعت نوشت: همین الان که دارم این متن را می نویسم، تنها چیزی که باعث شده دست به قلم شوم، صدای نخراشیده روی مخی است که دارد از داخل تلویزیون داد می زند که: «کنکوری ها! برای شما یه برنامه درجه یک داریم. اگر ب ...

و حالا هوش مصنوعی می تواند متن ها را تبدیل به تکه های کوچک ویدئویی سریال عصر حجر کند!

و حالا هوش مصنوعی می تواند متن ها را تبدیل به تکه های کوچک ویدئویی سریال عصر حجر کند!

قدیمی ترها شاید سریال فلینتستن ها Flintstones که زمانی در ایران از تلویزیون با عنوان عصر حجر پخش می شد را به یاد بیاورند. این سریال، راشرکت هانا-باربرا تولید می کرد و از ABC پخش می شد. ...

عشق شرقی با «در انتظار گودو» تلفیق شد

نمایش «عشق شرقی گودو» اثری است که از ۲۶ فروردین در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود و به گفته کارگردان آن، تلفیقی از سلوک عشق در شرق و تم نمایشنامه «در انتظار گودو» است. ...

عکس ؛ نقی معمولی اینبار در کلینیک به استقلالی ها رسید!

عکس ؛ نقی معمولی اینبار در کلینیک به استقلالی ها رسید!

محسن تنابنده که در نقش نقی معمولی در سریال پایتخت روبروی دوربین های تلویزیون حاضر شد، به دلیل آسیب دیدگی پا امروز در کلینیک باشگاه استقلال حاضر شد تا به مداوای پای مصدومش زیر نظر دکتر امین نوروزی معاونت پزشکی استقلال بپردازد. تنابنده از هواداران متعصب استقل ...

سیاری: اصحاب رسانه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح را نشان دهند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آمادگی صددرصدی ارتش باعث شده تا مرزهای زمینی و هوایی و دریایی در امنیت باشد و شاید همین تلاش ارتش برای حفظ امنیت مرزها باعث شده تا در مدرسه سازی و جاده سازی دیده نشود. ...

حضور 2 فیلمساز ایرانی در بخش اصلی جشنواره کن 2018

اصغر فرهادی و جعفر پناهی در بخش اصلی رقابتی فیلم دارند.

«حذفیات» روابط ۲ نسل را به چالش می کشد/ صمیمیتی که ظاهری است

کارگردان نمایش «حذفیات» عنوان کرد این اثر نمایشی رابطه نسل امروزی با خانواده های مدرنشان را به چالش می کشد.

آقای بازیگر: به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم

بازیگر سریال “همسران” گفت: من به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم و کار باید شسته رفته باشد تا ایفای نقش در آن را بپذیرم. طی چند سال گذشته پیشنهادات بسیاری شده که یا نقش را دوست نداشتم و یا فیلمنامه برای بازی مجذوبم نکرده است. ...

حمله وحشت آفرین موجودات ماورا لطبیعه به یک خانواده +عکس

فیلم سینمایی "مکان بی صدا" اثری ترسناک به کارگردانی "جاش کرازینسکی" اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را با تحسین اکثر منتقدین آغاز کرد.

چرا فیلم "قرعه کشی" شهرستان ؟

چرا فیلم "لاتاری" بایکوت شد؟

گزارش اخبار جهان, ایران از وضعیت میله 15-سینما نامحسوس جوان و تازه نفس در ایران به قصد جاده تحمیل شده بر ایران برای تغییر آن. به طور کلی آن را یک ویژه مجله و چند وب سایت سینمایی و صدها نفر از دیگر منتقد متعلق به این منطقه این ایده حداقل هر ماه در قالب آگهی های بازرگانی مجلاتشان به وفور از مراکز خاص، کمک های مالی فراوانی دریافت می کنند. این ارگان های ظاهرا نظری و خبری در پانزده سال اخیر فضایی را در سینما ساخته اند  که هر مدیری وارد حوزه سینما می شود، تحت تاثیر فضای ایجاد شده، دست به ترکیب ریل های سینما نخواهد زد. اما هیبت جعلی سینمای ایران و مسیر ریل گذاری شده با آثار آلترناتیو از مسیر جعلی فعلی خارج خواهد شد. این مسیرسازی دلیل مشخصی دارد. فیلمسازانی که مسلط به جریان سینمای ایران هستند، از فضای ساخته کنونی با زیر ساخت های رسانه ای مورد اشاره در سطور پیشین بهره می برند و در یک مسیر مشخص سینمایی، کوتوله ها و متوسط های بر سینمای ایران مسلط اند. قد بلندها، متفکران و فیلمسازان آلترناتیو جایی در چنین سینمایی نخواهند داشت.  اگر تهیه کننده و فیلمسازی بخواهد تولید آلترناتیوی را به سینمای ایران تحمیل کند، قطعا توسط جریان اصلی سینما متوقف خواهد شد. سخنان رسول صدرعاملی که از اعضای هیات انتخاب و داوران مادام العمر جشنواره فجر، در برنامه هفت اعتراف بزرگ همین جریان است. وی در آخرین برنامه هفت مربوط به جشنواره فجر گفت: چون هیات داوران فیلم لاتاری را دوست نداشتند این فیلم از گردونه داوری کنار گذاشته شد. اما قبل از این سخنان از زمان نمایش لاتاری در سالن خبرنگاران در پردیس ملت یک فضاسازی مدون از سوی منتقدان و تحلیل گران وابسته به جریان مورد اشاره ساخته  شد تا لاتاری موفقیتی کسب نکند.   در واقع جریان حذف لاتاری از رسانه ملی آغاز شد و شهامت هیات داوران را منتقدانی فراهم کردند که همه آنان وابسته به یک جریده خاص هستند و با یک هماهنگی از پیش تعیین شده قصد حذف محمد حسین مهدویان را داشتند. در روزهای گذشته عبدالعلی علی عسگری ریاست محترم رسانه ملی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری ها گفت: لاتاری مظلوم واقع شد؛ اما ریاست رسانه ملی به این مسئله توجه نداشتند که هجمه ها از رسانه ملی آغاز شد.   عبدالرضا منجزی فیلمنامه نویسی که سال ها توسط همان جریان همواره حذف شده و با اینکه از نبوغ ایده الی برای توسعه سینمای قهرمان محور دارد، نتوانسته مجالی برای ظهور استعدادهای واقعی اش در سینمای ایران پیدا کند، پس از تماشای لاتاری و چهار روز قبل از اختتامیه یادداشتی را با این عنوان " متولد موسی قهرمان " منتشر کرد که حاوی نکاتی است که بر متن منتشره صحه می گذارد. او در این یادداشت می نویسد: امشب لاتاری را دیدم. حالا متوجه این حجم از مخالفت ها شدم، به نظرم متولیان مجریان و هواخواهان سینمای خنثی با سیاسیون لیبرال و بخشی تکنوکرات های محافظه کار، همراه می شوند تا فیلم را خفه و کله کنند. بخشی از صاحبان قدرت و حتی دستگاه دیپلماسی ما این کنشگری فردی را برنمی تابند. کاش مهدویان و موسای فیلم و تهیه کننده عصبی و پرخاشگر و طلبکارش، حرف نزنند. آنها با فیلم شان حرف مهمی زده اند. ورود به بحث های حاشیه ای آنها را به ورطه ای خواهد کشاند که تار و مار میشوند، فیلم را از رونق و تاثیرگذاری و اهمیت می اندازند، میدان ژورنال و فضای مجازی مال اینها نیست، رقبایشان میداندار این عرصه اند… امشب در سه سالن به احترام فیلم از جا برخاستند مردم، برای فیلم کف زدند،گریستند، به وجد آمدند… فیلم بلد است مستقیما چشم در چشم، رخ به رخ از تماشاچی دلبری کند. بگذارند فیلم راه خودش را برود. اگر پر لاتاری بگیرد، موج نوی سینمای اجتماعی، یکبار دیگر پس از قیصر در سال 48، رونقی دوباره خواهد گرفت. اما نمی گذارند. نخواهند گذاشت. تا بعد که بیشتر خواهم نوشت… این ، همان تنها گونه سینمایی است که برانگیختگی را در ما شکل داد. از همه ی ما یک مصلح ساخت. این همان سینمایی ست که شورمندی توام با شعور را در ما زنده کرد. اگر پر و باری بگیرد، موج نو سینمای اجتماعی ، دوباره رونقی خواهد گرفت. اما نمی گذارند. نخواهند گذاشت. به یاد داشته باشیم که لاتاری یک فیلم است. دستگاه دیپلماسی کشور را نمایندگی نمی کند. بیانیه دولت رسمی ایران نیست. این فیلم یک روایت دسته اول از معضلی بزرگ در جامعه امروز و جهان پیرامون ماست. در طول سال دهها فیلم با موضوعاتی به مراتب خشن تر در آمریکا ساخته می شود. سفر یک قهرمان به اروپا، آسیا و حتی روسیه برای انتقام گیری، اما در هیچ موردی دولت ها معترض نبوده اند. دولت بدلیل مصالح دیپلماسی در اینگونه موارد حسابش را از سینما جدا کند. این به نفع همه است، حتی دموکراسی. بوسه می زنم بر حنجره خوش خوان موسای قهرمان، بوسه میزنم بر دستان نحیف اما قلندر قهرمان. تو گمشده ی بزرگ این روزگار بودی، خوش آمدی قهرمان… . منجزی به سادگی توضیح می دهد که صاحبانِ قدرت، لاتاری را خفه خواهند کرد و در جایی دیگر اشاره می کند میدان ژورنال و فضای مجازی مال اینها نیست، رقبایشان میدان دار این عرصه اند. در واقع آنچه منجزی افشا کرد همان نشانه هایی است که در روز گذشته در قالب متنی دیگر منتشر شد. در واقع برای قربانی نشدن آثار ارزشمند سینمای ایران، برنامه تلویزیون باید از حیث منتقدانی که خیلی هماهنگ جریان سینمای ایران را کنترل می کنند، خارج شوند. مسئولان عالی فرهنگی انقلابی به این زیر ساخت های گفتمانی توسط افراد در قالب منتقد، تحلیل گر رسانه ای توجهی ندارند و نکته مهم این که اگر فیلمسازانی خارج از ریل های تعیین شده نمی توانند خارج شوند، کنترل محدوده رسانه و تحلیل توسط جریانی خاص است. اگر قرار است لاتاری ها قربانی نشوند، در قدم نخست باید رسانه ملی دست بجنباند و به دگرگونی در محتوای برنامه های سینمایی و کارشناسانش دست بزند. منبع:تسنیم